München - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu München - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu

München

Door: Lieke Hollink

Blijf op de hoogte en volg Lieke

25 Oktober 2009 | Duitsland, Keulen

Hallo lieve mensen!

Weer een verhaaltje uit Keulen want ik ben afgelopen week naar München geweest!! Ik had s'ochtends vroeg de trein gepakt en na 4 uurtjes door Duitsland met haar mooie bergen en meren was ik op München stadion!! Helemaal trots trok ik erop uit om zoveel mogelijk van de stad te zien binnen ongeveer 5/6 uurtjes! Ik had op het stadion een kaart van de stad gekocht met alle highlights. Zie de fotos in mijn album voor het resultaat. Het mooiste vond ik toch het Radhuisplatz, met de meest bekende gebouwen van München. Op de kaart stonden ook nog andere gebouwen, maar die kreeg ik maar niet gevonden (niet zulke goede kaart-lees-skills denk ik) en toen ben ik op goed geluk gewoon gaan lopen en toen ben ik ze per toeval allemaal nog tegengekomen! Was ik wel erg blij mee en heb ook veel fotos gemaakt.
Ik vond het een ontzettend mooie stad en ben erg blij dat ik geweest ben!!

Na 5/6 uur een broodje gekocht en snel weer terug in de trein, want ik moest natuurlijk ook weer 4 uurtjes terug aangezien ik de dag daarna weer moest werken!

Komende donderdag en vrijdag komen Lucas en zijn ouders mij nog hier bezoeken in keulen. Luc en ik gaan dan ook nog eventjes naar een Ijshockeywedstrijd want dat beviel me wel vorige week!

Gisteravond ben ik nog eventjes na het werken iets gaan drinken met mijn collega's in een orgineel brouwhuis. OMG! Wat is dat?! Het 'leuke' aan een brouwhuis is, is dat de kellners erg chaggie zijn en je ze niet mag roepen. Je moet gewoon wachten tot ze langskomen en zin hebben je te bedienen OMG?! We hadden nog trek na het werken (logisch want het eten was weer erg vies) en toen gingen we eens de orginele Keulse kaart bekijken. Allemaal zwaar voedsel dus, maar toen ontdekte ik een bruin broodje goude kaas. Je raad nooit hoe dat heet: Halbe Hahn?! (dan zou je toch denken dat je op zun minst n stukje vlees op je broodje zou krijgen ipv kaas??) Maargoed ik moet zeggen het was een heerlijk vegetarisch bruin broodje met een dikke plak (hollandse) gouda kaas, dus was wel erg lekker én gezellig om weer lekker met mijn collega's te kletsen. Maar of ik volgende keer nog naar een brouwhuis ga?!

Met nog maar een paar weekjes op de klok, betekend dat nog maar 13 daagjes werken, nog schoolverslagen inleveren en reizen!! (het laatste is duidelijk het leukste!) Dus nog eventjes druk druk druk, maar dat geeft niks: het zijn tenslotte mijn laatste daagjes in Duitsland!


Veel liefs vanuit Keulen!
Een kleine selectie van de fotos van Munchen:

http://www.mijnalbum.nl/Album=IYKTLF7N

  • 25 Oktober 2009 - 22:24

    Lieke:

    Goed joh! Alleen naar München! Veel plezier nog die laatste stageweken!
    liefs van ons,
    Nienke

  • 25 Oktober 2009 - 22:26

    Nienke:

    Het is al een beetje laat en we hebben net Leander´s verjaardag achter de rug..ipv mijn naam heb ik jouw naam getypt bij de reacties! Stom! veel plezier met Lucas en de groetjes aan z´n ouders!
    ( we waren vorige week in Spanje, ook een mooi Mariott hotel gezien..iets voor jou straks?!)

  • 26 Oktober 2009 - 11:34

    Nicole Ruiten:

    Prachtige foto's!

  • 27 Oktober 2009 - 13:44

    Oma Annie Buijs:

    Lieve Lieke,

    Daarnet je laatste verslag gelezen en je foto's bekeken. Je staat overal stralend op.Veel plezier het weekend met Lucas, Minette en Gert-Jan en tot spoedig ziens in Nederland. Groeten van ons uit Oosterhout.

    Kees en Annie Buijs.

  • 30 Oktober 2009 - 20:29

    Sanne:

    Hey Zus!

    Dat kan ik ook niet aanzien, we zijn er langs gerend…. Maar er zat maar 1 aap op heel de markt…. Dus ze worden hier bijna nooit gegeten.

    De foto’s zagen er leuk uit! Lekker koel! Wij toeren hier ook heel wat rond, maar alles lekker op de fiets.

    Wij zijn over 8 weken terug. We hebben er al 1/3 op zitten. Gaat wel snel zo. En wees blij dat ik je niet terug kan verhuizen, scheelt weer een plek terug in de auto. Ik wil aan papa en mama ook veel spullen meegeven!

    Lekker hoor die vakantie! Echt heerlijk. Zal t wel missen dit jaar… En 10 dagen is wel lang! Lekker hoor!

    Pap en mam komen morgen lekker aan. Ben benieuwd wat ze van Suriname vinden…. Vast wel leuk!

    En geniet nog van die laatste weken. Voor je het weet ben je thuis en ga je het nog missen.

    Groetjes San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Mijn stage in het buitenland

Ik ga een half jaar stage lopen in een hotel in Köln.

Recente Reisverslagen:

09 November 2009

Auf Wiedersehen!

05 November 2009

Berlijn!

02 November 2009

Mijn laatste weekje..

25 Oktober 2009

München

19 Oktober 2009

Ich bin eine Haie!
Lieke

Ik ga een paar maanden aan de hotelacademie in Dublin studeren.

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 20623

Voorgaande reizen:

15 Mei 2009 - 15 November 2009

Mijn stage in het buitenland

06 September 2010 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: