Mijn laatste weekje.. - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu Mijn laatste weekje.. - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu

Mijn laatste weekje..

Door: Lieke Hollink

Blijf op de hoogte en volg Lieke

02 November 2009 | Duitsland, Keulen

Ein Schön Gutentag!

En zo ben ik alweer aangekomen in mijn laatste stageweekje! Met nog maar 7 werkdaagjes op de klok beginnen de laatste daagjes hier in keulen af te tellen.

Afgelopen donderdag,vrijdag en zaterdag waren Lucas en zijn ouders hier om mij te bezoeken in Keulen. Dat was erg gezellig! De ouders van Luc hadden een kamer gehuurd in de buurt en nadat ik ze vrijdag aan het eind van de middag daar had opgehaald waren we lekker de stad in gelopen richting de Dom. In de Alstad heb ik voor het eerst Tais gegeten, en ik vond het zowaar erg lekker! (Yes, I KNOW!). De volgende ochtend hebben we lekker door de stad gelopen en gewinkeld. Heb een nieuwe sportieve donkerblauwe/zwarte winterjas gekocht bij Esprit (lekker internationaal), die kon ik hier wel gebruiken! Daarnaast had ik nog tegoedbonnen voor een soort Duitse bijenkorf, waar ik 3 bedeltjes heb gekocht voor mijn Fossil bedelarmbandje. Nu is het armbandje al bijna volgespaard door mijn halfjaar hierzo! S'avonds hadden we nog een heel mooi italiaans restaurantje gevonden waar we heerlijk italiaans gegeten hebben. Zaterdag ochtend zijn we nog vroeg naar het Ludwig museum geweest (erg groot museum hier in Keulen, en ik was er nog nooit geweest). Ze hadden een erg mooie pop-art collectie. Ook een bekend schilderij wat ik in New York gezien had hing daar, dus die heb ik ook nog even Hallo gezegd :)! We komen elkaar ook overal op de wereld tegen (A)..hahaha!Zaterdagmiddag moest ik helaas weer werken en heb ik afscheid van ze genomen. Gelukkig kon k deze keer zeggen: 'tot over 2 weken!'

Zondag ochtend had ik een ontbijt afspraak met een vriendin van het werk. Wij mogen als Marriott medewerker goedkoop ontbijten in andere Marriott hotels en daar hebben we gebruik van gemaakt. Voor vijf euro zijn we uitgebreid gaan ontbijten in het andere Marriott Hotel hier in Keulen en OMG volgensmij heb ik nog nooit zoveel ontbeten. (wat een collectie aan croissantjes en fruit!) Was ook nog eens erg gezellig :) én leuk om eens een ander Marriott hotel hier in de stad te zien!

Morgen en overmorgen heb ik vrij en dinsdag ga ik mijn Company Assignment afmaken en woensdag ga ik naar Berlijn! (YEAH EINDELIJK!) Ik heb er echt super veel zin in. Het weer zit een beetje tegen, maar ik heb niet zo veel tijd meer dus ik ga sowiesow :P.. Het is wel weer een hele treinreis, maar dat is niet erg. Heb er erg veel zin in! Daarna werk ik nog tot en met dinsdag, wat dan ook meteen mijn laatste werkdag is. Dat zal wel even heel dubbel aanvoelen ben ik bang. Het is fijn om na z'on lange tijd terug te gaan, maar afscheid nemen van mijn collegaatjes en deze mooie stad gaat me wel een beetje zwaar vallen ben ik bang. We zullen zien!

Van het weekend ga ik mijn spulletjes inpakken (ja ik kon met de auto, dus ik heb zo ongeveer me gehele kamer excl. tv hierheen verhuisd) en klaarzetten, want woensdag en donderdag ga ik de laatste Duitse steden op mijn lijstje bezoeken (Frankfurt (als Merel vrij is??) en Hamburg)!!

Zoals je kunt lezen, nog erg veel te doen deze laatste daagjes!!

Heel veel liefs,
Lieke

  • 02 November 2009 - 11:18

    Martine:

    He Liekiee :)

    Heel veel plezier nog de laatste daagjes. Ik ben benieuwd naar alle verhalen als je weer thuis bent! Ik ga gauw een vegetarisch receptje te voor schijn toveren ;) ha ha.

    Tot snel ^^
    xxx

  • 02 November 2009 - 20:07

    Eveline:

    Nou dat is snel gegaan zeg. Jammer dat ik straks niet meer je leuke verslagen kan lezen! Wanneer is het weer tijd voor de volgende stage ?? :-)

  • 02 November 2009 - 20:45

    Dieke Beek:

    Ulco, Marjon, Sanne en Dieke, Wat heerlijk dat het er bijna op zit. Wij hebben het in Suriname erg warm, maar wat is het een mooi land! Nu vertrekken we naar een Indiaas restaurant. Alles gaat prima hier. Groetjes,

  • 04 November 2009 - 17:00

    Ineke Braber:

    Nog heel veel plezier, meisje. Geniet er nog maar even van.

    Tot snel.
    Gr. Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Mijn stage in het buitenland

Ik ga een half jaar stage lopen in een hotel in Köln.

Recente Reisverslagen:

09 November 2009

Auf Wiedersehen!

05 November 2009

Berlijn!

02 November 2009

Mijn laatste weekje..

25 Oktober 2009

München

19 Oktober 2009

Ich bin eine Haie!
Lieke

Ik ga een paar maanden aan de hotelacademie in Dublin studeren.

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 20305

Voorgaande reizen:

15 Mei 2009 - 15 November 2009

Mijn stage in het buitenland

06 September 2010 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: