Auf Wiedersehen! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu Auf Wiedersehen! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu

Auf Wiedersehen!

Door: Lieke Hollink

Blijf op de hoogte en volg Lieke

09 November 2009 | Duitsland, Keulen

....en zo lieve mensen, zijn we na een half jaartje aangekomen bij mijn laatste blog ;). Morgen is mijn allerlaatste stage dag! Mijn FOM had dagelijks gevraagd of ik tóch niet wilde blijven werken en wilde stoppen met school ("we nemen je ook graag zonder diploma aan"), maar natuurlijk ga ik eerst mijn diploma halen en lekker terug naar school om mijn vriendinnen te zien!Ik mag altijd nog weer terug komen als ik dat wilt :).. dat is toch weer een mooi compliment!

Ik heb gelukkig ook eindelijk (!) mijn Company Assignment afgemaakt. Daarnaast heb ik een hele positieve eindbeoordeling gekregen. Voor mij persoonlijk als kleine dyslect was het grootste compliment hoe ontzettend goed mijn Duits geworden was en dat ik het eigelijk als een echte Duitse spreek nu :). BIJNA accentloos, maarja accent blijf je denk ik altijd houden. (Laatst vroeg een gast ipv uit welk land ik kwam, uit welk deel van Duitsland ik kwam... zie je: ik boek vooruitgang! *trots*)

Ik ga morgen met pijn in mijn hart (en ben bang ook wat traantjes) afscheid nemen van een ongelofelijk leuk Front Office team. Ik ga ze echt missen! Ik heb Nederlans snoep wat ik morgen kan uitdelen op het werk als afscheid neem. Ik ga natuurlijk nog vaak langskomen (dat is weer een pluspunt van een stage hotel op 2 uurtjes afstand!) en we kunnen met elkaar contact houden via de Duitse hyves :).

Eennn...dat betekend ook dat ik vanaf woensdag 7,5 week vakantie heb!En ik moet zeggen: ik heb er echt ontzettend veel zin in!! Lekker eventjes niksen en iedereen in Nederland weer bezoeken! Ik begin mijn vakantie al meteen goed: Woensdag en Donderdag ga ik met Merel (die stage loopt op het moment in Frankfurt) reizen door Duitsland. Woensdag ga ik haar bezoeken in Frankfurt en donderdag gaan we samen naar Hamburg. Heb er veel zin in om mijn laatste 2 steden op mijn lijstje samen met Merel te gaan bezoeken :)! Dan is helaas mijn Interrail kaart vol en wordt het tijd om naar huis te gaan!

Vrijdag ga ik mijn uniform afgeven en de laatste financiele dingetjes regelen. Daarna stap ik voor het laatst in de ICE naar Utrecht waar Luc samen met zijn huisgenoten een huisfeest geeft. Eindelijk weer lekker vaak Lucas zien (L)! Zondag rijd ik met mijn ouders op en neer naar Keulen om te gaan verhuizen en definitief afscheid te nemen van deze mooie stad en natuurlijk de Dom. De winkeliers hier gaan me missen denk ik :)! Hahaha!

Ik wil natuurlijk ook mijn klasgenootjes ontzettend veel succes wensen met de laatste lootjes en zie jullie allemaal weer lekker in Nederland! Zet hem op!

Natuurlijk super super bedankt voor iedereen die de moeite heeft genomen mij hier te bezoeken, de super lieve cadeautjes, lieve kaartjes en berichtjes op mijn blog. TOP!!

Ik zie jullie allemaal als ik over een paar daagjes weer lekker op Nederlands grondgebied ben! Sorry als ik soms nog Duitse woorden gebruik, ik moet nog even afkicken :). Ik neem nog wel een Nederlandse cursus ofzo :P.. hahaha!

Hele dikke laatste knuffel vanuit Keulen!

Auf Wiedersehen!

  • 09 November 2009 - 11:44

    Nicole:

    Heb jij ook een cursus NL nodig? :)

    Tot snel meis, bedankt voor de o zo fijne stage tijd samen met jou!

    xxx

  • 09 November 2009 - 12:53

    Haai!!:

    Ik doe mee met de cursus NL! laatst noemde ik een paraplu een waar regenscherm.. tja.. ehh.. lastig.. Meid ik vind het top dat je het zo naar je zin hebt gehad! en ik heb super veel zin in Wo en Do!! kusje!

  • 10 November 2009 - 20:55

    Ineke:

    Hoi Lieke,

    Nog even sterkte, met al dat afscheid nemen, en dan tot ziens in je gezellige, knusse Holland.
    Gr. en tot gauw

    Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Mijn stage in het buitenland

Ik ga een half jaar stage lopen in een hotel in Köln.

Recente Reisverslagen:

09 November 2009

Auf Wiedersehen!

05 November 2009

Berlijn!

02 November 2009

Mijn laatste weekje..

25 Oktober 2009

München

19 Oktober 2009

Ich bin eine Haie!
Lieke

Ik ga een paar maanden aan de hotelacademie in Dublin studeren.

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 1729
Totaal aantal bezoekers 20305

Voorgaande reizen:

15 Mei 2009 - 15 November 2009

Mijn stage in het buitenland

06 September 2010 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: