Ich bin eine Haie! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu Ich bin eine Haie! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu

Ich bin eine Haie!

Door: Lieke Hollink

Blijf op de hoogte en volg Lieke

19 Oktober 2009 | Duitsland, Keulen

Halllooo!

Week 22 alweer, nog 3,5 weekje op de klok (en 27 daagjes..:O)

Afgelopen weekend kwam Jacqueline langs en dat was erg gezellig! Ik ging haar ophalen op t stadion waarna we natuurlijk eerst ff de spullen bij mij gedropt hadden en daarna zijn we eens goed gaan winkelen (met succes!). S'avonds gingen we nog gezellig uit eten en daarna een lekker gilmore girl avondje.. Precies zoals het hoort toch??
De dag erna zijn we iets gaan doen wat al lang op mijn lijstje stond: een echte ijshockey wedstrijd!! OMG dat is echt super leuk. We hadden ons eerst een beetje laten vertellen hoe het in zun werk gaat en wat goede plaatsen zijn. Dus wij kaartjes gekocht en de dag erna erheen gegaan. We voelden ons wel een beetje raar zonder enkele fanartikelen, dus hebben we beide een mooie sjaal gekocht. Als je het doet moet je het goed doen toch?? Eenmaal daar aangekomen hebben we ons stoeltje gezocht en ff wat eten ingeslagen en toen was de wedstrijd begonnen! (beetje jammer dat we van te voren niet de spelregels opgezocht hadden,maar gelukkig was de dronken man naast mij zo vriendelijk om het in het Keulsch met grandioos accent uit te leggen :P). Beetje jammer dat hij op het laatst zei dat het geen vrouwen sport was en dat hij verbaasd was wat we daar deden. UHM SORRY? we hadden t net zo naar ons zin daarzo :P Het is erg grappig om de ijshockeyers te zien knokken met zun 2en op het ijs. Beetje jammer dat ze verloren hadden, maar dat kan de pret niet drukken toch?? Het was echt super leuk en ik wil snel nog een keer!

De dag erna moet Jacqueline helaas weer gaan, dus na een laatste rondje door de stad en lege portemonees heb ik afscheid genomen van Jacco die met de ICE weer terug naar Belgie terug ging. Vond het gezellig meis en hopelijk zie ik je in november als we samen Brussel gaan bezoeken!

Nu nog eventjes een paar daagjes werken met een uitdaging kan ik je vertellen: er is een bekend persoon bij ons gearriveerd (die ik niet eens ken maargoed dat zegt ook niet alles) en die is nogal veeleisend. Kan gebeuren, niks op tegen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ze gisteren toch wel mijn geduld en beleefdheid aan het testen was door maarliefst 5 keer in zeer korte tijd tegen me te zeggen dat ze mijn engels niet kon verstaan. (Ik denk omdat het voor de verandering eens ZONDER vreemd accent gesproken is??) maargoed. Diep ademhalen en lief lachen.

Eeenn vrijdag gaat mijn eerste mini roadtrip beginnen: lieke gaat naar Munchen! Helaas zijn er veel zieken enzo op het werk dus mijn dagen vrij wisselen nogal eens wat erg lastig is met plannen van de reisdaagjes. Ik heb al dingen doorgelezen enzo, dus vrijdag ochtend stap ik vroeg in de trein om naar Munchen te vertrekken! Heb er veel zin in en hoop dat het een leuke stad is (en dat het een beetje mooi weer is!).

Onderaan is de link met een paar fotos van de ijshockeywedstrijd en het verblijf van jacco hier in Keulen (en het parfum van Keulen)

Bis bald!

Kuussss
Lieke

Link:
http://www.mijnalbum.nl/Album=BM4AHYVJ

  • 19 Oktober 2009 - 19:58

    Ineke:

    Hoi Lieke,
    Alweer een week geleden dat we je opzochten.Wat gaat het toch snel.Je moet gewoon nog effe een heleboel leuke dingen doen want het is om voor je het weet.
    Geniet van München en tot over een paar weken.

    Gr. Ineke

  • 20 Oktober 2009 - 18:02

    Eveline:

    welke bekende persoon dan??? oei, nou ben ik vreselijk nieuwsgierig. Als je het niet op de site mag zeggen, mail je het ...? Groetjes Eveline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Mijn stage in het buitenland

Ik ga een half jaar stage lopen in een hotel in Köln.

Recente Reisverslagen:

09 November 2009

Auf Wiedersehen!

05 November 2009

Berlijn!

02 November 2009

Mijn laatste weekje..

25 Oktober 2009

München

19 Oktober 2009

Ich bin eine Haie!
Lieke

Ik ga een paar maanden aan de hotelacademie in Dublin studeren.

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 20305

Voorgaande reizen:

15 Mei 2009 - 15 November 2009

Mijn stage in het buitenland

06 September 2010 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: