Eerste werkdag - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lieke

18 Mei 2009 | Duitsland, Keulen

Hallo lieve mensen,

Wat leuk dat jullie van die leuke berichtjes achter laten!

Mijn eerste werkdag zit erop. Ik heb van 9 tot 6 gewerkt.Ik werd eerst harstikke leuk rondgeleid in het hotel en ik heb allerlei zaken geregeld. Ik heb een mooie gouden badge met me naam erop gekregen en daarboven draag ik nog een of andere badge van Mariott. Mijn uniform bestaat uit een net donker blauw rokje en een nette donkerblauw gilet.

De mensen op mijn afdeling zijn super beleed en nemen me (tot nu toe) nog echt de tijd om me dingen rustig uit te leggen. Mijn manager (mijn baas dus) wist al wat mijn niveau van Duits was en ze stelde me gerust dat het geen probleem was, en als ik zo door ging ik ook zou leren inchecken en uitchecken. (promotie!) Ik moest dan wel nog iets beter en vlotter Duits leren spreken en dat betekend dus vooral veel met mijn collega's in het Duits gaan praten, maar dan ze wist zeker dat het goed ging komen en ik ook achter de balie zou komen te staan.

Ik heb ook nog van 4 tot 6 mijn eerste training gehad in beleef telefoneren. Daarbij kreeg ik een complimentje voor de hele zaal dat mijn manager (die de les gaf) het erg knap vond dat ik al zo goed Duits de mensen te woord had gestaan. Dat was ontzettend leuk om te horen! De andere collega's zijn ook erg behulpzaam en aardig, en vinden het erg interessant dat ik uit Nederland kom.

Mijn manager wil ook graag nog wat nieuwe nederlandse woorden leren, het enige wat ze nu kennen is "doei" en "stoplicht" wat ze uitspreken met een verschrikkelijk komisch accent.

Ik ben op mijn terug weg naar huis verdwaald in het hotel (ergens tussen de keuken en de omkleed ruimte) maar gelukkig kwam ik een collega tegen, die me snel de weg had gewezen. (ze stelde me gerust: dat gebeurd bij iedereen)

Nog een leuk detail om te delen: bij aankomst in het hotel krijgt iedereen die inchecked een zakje met wijngum beertjes! Jammiiee! Ik heb al een zakje op, want dat had ik gekregen van de manager omdat ik tijdens de les een goed antwoord gegeven had.

Ik heb ook mijn rooster gekregen voor de rest van de week. Ik werk elke dag 9 uur en heb donderdag en vrijdag vrij. Donderdag is Nicole ook vrij, dus dat wordt een gezellige dag samen doorbrengen! (helaas een feestdag, dus de winkels zijn dan vast gesloten, maaar de starrbucks vast niet :)! Een voordeel is dat ze zoveel mogelijk proberen 2 dagen achter elkaar vrij te geven, omdat ze anders vinden dat je niet echt van je vrije dagen kunt genieten.

Ik probeer de komende dagen vooral goed op te letten en veel dingen op te schrijven. De Duitse achternamen zijn nogal een groot struikelblok, aangezien ik de letters van elke naam nog niet zo goed plaatsen kan. Vaak als ik vraag of mensen dat voor mij kunnen spellen nemen ze niet de moeite of zuchten ze verveeld. Ik trek me daar gewoon niks van aan en blijf het stug elke keer vragen hoor!

Ik ga lekker vroeg naar bed zometeen, even kijken of ik ook al in het Duits ga dromen. Gelukkig hoef ik morgen pas om 12 uur te beginnen. Eerst nog even een paar afleveringen The hills kijken en uitrusten.

Bis bald!

  • 18 Mei 2009 - 19:25

    Nicole Van Ruiten:

    Zeg, ik heb jouw pakje nog helemaal niet gezien!!! En je doet t gewoon super goed in het Duits en we kunnen samen ook een dag proberen echt serieus Duits te praten (dus niet, stopfen un überstechen). En ik ben heel trots op je meissie. Maar de volgende keer wel die Gummibären delen he?! Nee hoor, je mag ze allemaal lekker hebben. Dat van die vrije dagen vind ik wel een goed idee, misschien dat ik dat als stage opdracht gewoon moet introduceren bij mijn stage hotel? ;) Slaap lekker meis (p.s. aangezien jij nu morgen laat begint he, krijg ik dan ontbijt op bed? ;) mwhaha lange dag, erg melig, net als jij :):):))

  • 18 Mei 2009 - 19:47

    Ulco En Marjon:

    Hoi meissie,
    fijn dat we zo uitgebreid kunnen bellen. En wat schrijf je lange stukken, leuk om te lezen. Succes morgen, volgens ons gaat het prima lukken.

  • 19 Mei 2009 - 09:44

    Plien:

    Haha ons liekje is helemaal op der plekje! maar een echte pro voor duits ben je natuurlijk al lang! ik spreek je snel weer! succes met werken deze week..

    Xx

  • 19 Mei 2009 - 14:39

    Oma En Opa V.d.Bemd:

    Lieve Lieke,
    Met plezier hebben wij jouw berichten gelezen en vastgesteld,dat je het best al naar je zin hebt!
    Wij wensen je een gezellige ,maar ook nuttige tijd toe in Keulen!
    Liefs en groetjes voor jou van Oma en Opa v.d.Bemd

  • 19 Mei 2009 - 16:39

    Opa En Oma Uit Wijk.:

    Hallo lieve Lieke
    Wij hebben je bericht gelezen en zijn echt blij dat alles zo fijn gaat.Jehebt dus je uniform al.PLAATS EENS EEN MOOIE kleurenfoto op hetinternet dan kunnen wij ook zien hoe het jje staat.LIEK VRAAG nICOLE OF ZE ZO VEEL MOGELIJK dUITS MET JE WIL spreken.Zij kan je goed helpen met het idioom.Heel verstandig van je om veel aantekeningen te maken van alles wat rlevant is voor je opleiding.Heb je later gemak van als je vor de school in Breda een verslag van je stage moet maken.Lieverd tot het volgende bericht.
    Een stevige pakkerd van opa en oma. Ps.Let niet te veel op de tikfouten he.Doei.

  • 19 Mei 2009 - 17:48

    Kees Buijs:

    Lieke,

    Heb je het al in keulen horen donderen? en de blitz gezien?

    opa van Lucas.

  • 19 Mei 2009 - 19:47

    Ineke:

    Hoi meissie,
    Fijn dat je zo goed ontvangen bent. Dan voel je je echt welkom!
    Deutsche gründlichkeit,vielleicht!!!
    We willen je wel in pak zien,hoor. Dus gauw foto's maken.!!!.
    Leuk om te lezen hoe het je daar vergaat. Zo ben je toch dichtbij.

    Heel veel succes en tot schrijfs.

    Gr. Ineke


  • 20 Mei 2009 - 18:01

    Oma Buijs:

    Lieve Lieke,

    Mijn laptop werkte niet goed, daarom nu pas een berichtje. Wat leuk dat je zo'n mooie website hebt.Wij volgen je hoor,veel succes en zo te merken lukt het je zeker. Gr. Oma Annie Buijs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Mijn stage in het buitenland

Ik ga een half jaar stage lopen in een hotel in Köln.

Recente Reisverslagen:

09 November 2009

Auf Wiedersehen!

05 November 2009

Berlijn!

02 November 2009

Mijn laatste weekje..

25 Oktober 2009

München

19 Oktober 2009

Ich bin eine Haie!
Lieke

Ik ga een paar maanden aan de hotelacademie in Dublin studeren.

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 20305

Voorgaande reizen:

15 Mei 2009 - 15 November 2009

Mijn stage in het buitenland

06 September 2010 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: