Week 8 - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Lieke Hollink

Blijf op de hoogte en volg Lieke

06 Juli 2009 | Duitsland, Keulen

Hallo lieve mensen,

Hier weer een blog vanuit zonnig Keulen! Ondertussen bevalt het me hier eigelijk nog steeds harstikke goed: Keulen is een heerlijke stad, ik woon overal dichtbij, het werk bevalt me steeds beter en mijn Duits gaat ook steeds meer vooruit. Kortom: genieten! Helaas is er een minpuntje: ik heb nog steeds geen loon ontvangen (ja en het is al week 8!) dus ik ga vandaag maar WEER langs om te vragen wanneer ik het eindelijk op mijn rekening kan ontvangen. Toch wel fijn om wat geld op zak te hebben :)!

Ik heb eindelijk ook 2 leuke mensen andere mensen hier leren kennen die Nicole al lang geleden had leren kennen en waarvan ze dachten dat ik niet bestond omdat ik altijd s'avonds aan het werk ben. Ze spreken Spaans, maar waar ze precies vandaan komen ben ik niet helemaal zeker. Het was erg gezellig en hebben snachts taart gebakken. Achja, hun cultuur he ;)!

Ik moet nog 3 daagjes werken en dan heb ik lekker 10 dagen vakantie! Daar heb ik heel veel zin in en ik ga lekker met Lucas een midweek naar centre parks Heijdebosch met het geweldige grote zwembad, bowling en tennisbaan. Toen ik klein was ging ik daar elk jaar heen met familie rond sinterklaas, en ik heb heel veel zin om het weer eens te zien!

Op het werk heb ik gisteren echt zo hard gelachen dat ik er van moest huilen, want mijn collega's wilde wel eens weten hoe wij over Duitsers dachten. Heel eenvoudig: ze eten grote schnitzels, drinken veel bier en graven kuilen in ons mooie strand. Keken ze me heel verbaasd aan en vroegen me waarom wij dan geen kuilen groeven. Daarbij gingen ze ook nog eens alle voordelen van een kuil in het stand opnoemen! Ik had het gewoon niet meer! hahahaha!

Daarnaast vonden de Duitse collega´s het weer raar dat wij onze gordijnen niet dicht deden en met een lage snelheid met onze caravans de berg op rijden. Ze vinden dat wij geen ervaring met bergen hebben omdat wij in Nederland geen bergen hebben. Geweldig die cultuur verschillen!

Eergisteren heb ik trouwens heel erg hard moeten werken want er was een hele grote groep (200 man) voetballende jongeren die nog nooit een 5 sterren hotel hadden gezien. Je kunt het je voorstellen: GAOS! Overal dronken jongeren, veel bloed omdat ze gewoon omvielen van de alcohol, pizzacouriers in ons hotel en jongeren in zwembroek in de lobby.

Bleek de helft ook nog Nederlands te zijn (en niet de beste van ons soort helaas) die echt totaal onbeschoft waren en steeds naar mij vroegen omdat ze te lui waren Engels/Duits te spreken. Zo hebben ze snachts in ons hele restaurant en om ons hotel heen overgegeven. Ranzig!! Kwam er ook nog een naar me toe, die iets vroeg in het Nederlands, maar ik verstond het niet (hij had echt een heel zwaar accent, was aangeschoten en praatte dialect) en toen vroeg hij boos: "Ja jij spreekt toch Nederlands?" ja, ABN ja! Niet een of ander vaag (dronkenmans) dialect. Na goed, na wat heen en weer praten was hij weer tevreden en gingen ze weer verder. Gelukkig maar!

Kortom: nog 3 dagen hard werken, nog snel mijn school verslagen afmaken en daarna dus 10 dagen genieten in Nederland!

Tot over 2 weken ongeveer en de mensen in Nederland: tot snel!

Veel liefs uit Keulen!

  • 06 Juli 2009 - 10:52

    Rebecca:

    Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd waarom ze dan kuilen graven haha...

  • 06 Juli 2009 - 15:10

    Anja:

    Hallo die Lieke,

    Wat leuk dat je het nog zo naar je zin hebt! Mooi verhaal van die kuilen. Met die voetballertjes iets minder he? Jasja is gisteren vertokken en goed aangekomen. Ze was blij met jouw berichtje. Het is ruim 30 graden in Malaga. Het appartementje was mooi met uitzicht op zee. Dus de prinses op de erwt zit weer riant. Nog een paar daagjes he, en dan ook naar Heijderbos. Cool hoor. We zullen Sint langs sturen. Heel veel plezier en werk ze verder.

    Groetjes, Herman en Anja

  • 06 Juli 2009 - 20:50

    Ulco, Marjon En San:

    Ha mop,
    je maakt wat mee daar. Wat een leuk verhaal over die kuilen. en wat balen van die viezeriken. Sterkte met de laatste loodjes, en tot donderdag. Fijn dat Jasja het zo getroffen heeft, hé? Mariëtte is geslaagd voor haar extra manicurediploma, stikfijn. Ze heeft ook weer mooie reclamefolders uitgedeeld, voor schoonheidsbehandelingen en manicures. Zag er erg professioneel uit.

  • 06 Juli 2009 - 21:05

    Marjon:

    Ik vergat nog te vertellen dat Yorick over is naar de tweede, hij heeft al vakantie. Sannes scriptie is goedgekeurd, zij gaat woensdag as. presenteren. Leander studeert in augustus af, levert al wel zijn scriptie in.

  • 07 Juli 2009 - 15:31

    Nienke:

    Hoi Lieke! Leuke berichten weer! En fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik hoop je donderdagmiddag op de verjaardag van m´n broertje te zien.
    Tot dan, liefs van ons 5en!

  • 07 Juli 2009 - 18:09

    Opa En Oma V.d.Bemd:

    Lieve Lieke,
    Wat fijn dat het zo goed met je gaat!
    We hopen je gauw weer eens te zien!Misschien a s Vrijdag op de verjaardag van Minette.Wij zijn benieuwd wat je allemaal te vertellen hebt.Veel liefs van Opa en Oma v d Bemd en tot snel!!

  • 12 Juli 2009 - 17:58

    Nicole Van Ruiten:

    Pfff,

    Kuilen op het strand, die voordelen wil ik graag weten als je terug bent! Hahaha.

    Overigens miste ik wel mijn welkomstcommittee, ik heb er verdorie 45 minuten over gedaan van station naar huis om alles thuis te krijgen (had ik ook maar niet zoveel mee moeten nemen).

    Je had meegekregen he dat ik morgen vrij heb, stom mens, dat ze me inplanned. En dit is niet "by accident" gegaan, ik voel het aan mijn water.

    Enneuh morgen minimaal een rondje door die wildwaterbaan voor mij he? xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Mijn stage in het buitenland

Ik ga een half jaar stage lopen in een hotel in Köln.

Recente Reisverslagen:

09 November 2009

Auf Wiedersehen!

05 November 2009

Berlijn!

02 November 2009

Mijn laatste weekje..

25 Oktober 2009

München

19 Oktober 2009

Ich bin eine Haie!
Lieke

Ik ga een paar maanden aan de hotelacademie in Dublin studeren.

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 20343

Voorgaande reizen:

15 Mei 2009 - 15 November 2009

Mijn stage in het buitenland

06 September 2010 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: