Week 12 - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu

Week 12

Door: Lieke Hollink

Blijf op de hoogte en volg Lieke

02 Augustus 2009 | Duitsland, Keulen

Hallo allemaal,

Weer een kort berichtje uit Keulen.

Dusseldorf was erg gezellig samen met Nicole. Het was die dag echt heerlijk weer. We waren heen en weer gegaan met de trein wat gemakkelijk te vinden was. Gezellig samen rondgekeken en gewinkeld! Het was uitverkoop en daar moesten we wel even kijken! (Zie fotos in het foto album, link staat onderaan deze blog!) Ik heb eindelijk mijn Fossil Bedelarmbandje gekocht waar ik al zo lang naar aan het kijken was, en ik heb van Nicole mijn eerste bedeltje gehad: De vespa scooter (L)! (er zit een foto van in het foto album). Ben ik erg blij mee. Dat bedeltje is zo schattig!

Op het werk gaat alles goed. Het zijn drukke dagen, maar het inchecken gaat steeds beter. Ik ben ook al steeds beter met upsellen, wat voor mij 4€ per kamer per nacht betekend wat ik extra bij mijn loon krijg. Daarnaast hebben ze al voorzichtig gepolsed of ik niet zou willen blijven (jazeker een groot compliment!) maar ik wil natuurlijk eerst mijn opleiding afmaken, maar zei wel dat ik me opties open zou houden. Je weet maar nooit!

De mensen met wie ik werk zijn ook nog steeds heel aardig.Ik kwam gisteren op mijn werk en toen hadden ze champagne laten bestellen, gewoon omdat ze vonden dat ze zo hard gewerkt hadden en dat ze het wel hadden verdient. Geweldige start van een nieuwe werkdag!

Vorige week kwam ik binnen om te beginnen met werken en wilde me manager me meteen spreken. (je snapt het al: mijn alarmbellen gingen meteen af!)Liepen we naar voren (beetje gekke plek voor een goed gesprek te hebben zo voor de gast z'n neus??, maargoed ik liep mee). Ze duidde op de jonge man in pak voor aan de balie. Ik keek naar hem en toen weer vragend terug naar mijn manager. Zegt ze, kom nu maar weer mee terug naar achteren. Dus wij naar achteren, vraagt ze aan me: en vond je dat nou een knappe man? Want onze assistant manager is single, en misschien is dat wel iemand voor haar. Ik moest zo hard lachen, ik had het niet meer! Dus hup, mijn assistant manager naar voren gestuurd om de jonge man aan de balie te helpen.

Daarnaast komt er in augustus een nieuwe stroom azubi's (full-time stagaires), zo ook in de FO. Er komen 2 nieuwe bij, wat betekend dat er de eerste 1,5 week iemand is die helpt met de telefoon (omdat ze natuurlijk eerst ingewerkt moeten worden)! Gemakkelijk voor ons, want dan hoeven we niet steeds zelf Housekeeping/Roomservice te bellen om extra dingen te bestellen. Ook heel leuk om weer nieuwe Azubi's te leren kennen en zo steeds meer collega's te leren kennen. Maakt het werken wel zo gezellig!

Gisterenavond heb ik treinkaartjes voor Lucas gekocht, want die komt eind augustus (als hij terug is van zijn vakantie!) hierheen voor 4 (!) nachtjes en daar heb ik erg veel zin in. We mogen dan een nachtje gratis in mijn hotel slapen,zwemmen, avondeten en ontbijten om het hotel ook eens van een gasten perspektief te bekijken. Super toch? Hopelijk is het dan nog een beetje lekker weer en kunnen we zo samen leuke dagen in Keulen doorbrengen. Wordt ook tijd vind ik want dan heb ik hem 5 weken niet gezien en ik mis hem :(.

Ik wil ook nog eventjes een stukje op mijn blog besteden aan de lieve concierge van het hotel waar ik hier woon. Hij is er elke avond als ik om een uur of 12 binnen kom. Hij zwaait altijd enthousiast en vraagt dan hoe mijn dag is geweest. Gisteren wilde ik zachtjes voorbij lopen omdat het nogal laat was en ik nog even langs Nicole wilde, maar hij riep me terug en wilde alles weten over Dusseldorf. Wel gezellig om op deze manier laat thuis te komen. Ik word ook al steeds populairder onder het personeel waar ik woon, want er kwamen ook nog collega's van de concierge mijn kant op om me een hand te geven. Ik ben "de hollandse stagaire", maar gelukkig vinden ze alle Nederlanders cool! (dat benadrukken ze elke avond weer).

Komende donderdag komen pap en mam deze kant op voor een dagje Keulen! Dat vind ik erg gezellig en ik kijk er naar uit. Daarnaast nemen ze de laatste delen van mijn Gilmore Girls mee, zodat ik deze serie compleet heb. Ben ik ook erg blij mee want ik ben er op het moment geheel verslaafd aan. Ben in 2,5 maand nu al bij serie 4...Ben benieuwd tot hoelang ik het red, want er zijn maar 7 series...

Daarnaast heb ik al mijn boeken uitgelezen en ben ik op het moment bezig met het engelse boek Marley & Me (waarvan ik de film met Lucas gezien heb). Echt een super mooie film, dus ik hoop ook dat het boek erg mooi is. Ik lees het boek alleen niet uit, want ik weet dat de hond op het laatst overlijd, dus voordat hij overlijd stop ik gewoon met lezen.Er zitten ook fotos in het boek van de hond waarop het boek gebaseerd is, en dat is wel erg leuk om te zien. (maar maakt het boek wel extra verdrietig!)

Kortom: met mij nog alles goed hier in Keulen. Om zelf te keuren of het goed met me gaat raad ik de link onderaan mijn blog aan. Tot snel lieve mensen en allen die op vakantie zijn, geniet ervan!!

De link naar mijn fotoalbum:
http://www.mijnalbum.nl/Album=XVKY6DKN

  • 02 Augustus 2009 - 21:34

    Nicole:

    Ik wil echt naar jouw hotel en ik ga voortaan voor de deur op jou zitten wachten want dan zwaait de congierge ook es naar mij!!! Wnat op de een of andere manier heeft ie altijd net wat te doen als ik langs kom. A propos... er wordt vast zo op mijn deur gekopt... hard geklopt... zacht geklopt... wie zou dat zijn? ;) xxx

  • 03 Augustus 2009 - 17:28

    Anja:

    Hallo die Lieke,

    Fijn dat het allemaal zo goed gaat joh! Dusseldorf is de moeite waard he? Herman en ik gaan zondag een dagje. Eerst Mariëtte en Eelco bij het vlieveld afzetten, die gaan nog een weekje naar Mallorca, en dan gaan wij even door naar de Altstadt. Op vrijdag 28 augustus ben ik vanaf 13.00 uur in Keulen. Kijk even naar je rooster of we 's middags of 's avonds even wat kunnen doen. Zou leuk zijn! Jasja is ook weer heel huids terug, maar die heeft nog helemaal heimwee naar Malaga. Het Spaans lukt haar al heel aardig. Veel plezier en werk ze!

  • 04 Augustus 2009 - 22:15

    Patricia Severo:

    Zo te lezen vermaak jij je prima! (zolang je maar wel terug komt in januari ;)) Leuk dat het personeel waar je woont ook zo aardig zijn, hou ze te vriend, je weet maar nooit wanneer je iets nodig hebt! ;)

  • 12 Augustus 2009 - 07:21

    Nienke:

    Lieve Lieke! We hebben gisteren op m´n verjaardag natuurlijk ook aan jou gedacht hoor! Ik miste je vrolijke aanwezigheid! Maar wat lief dat je zo´n leuke kaart voor me meegegeven had!Ik kijk uit naar je volgende verslag, hou je taai, liefs Nienke en groeten van de mannen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Mijn stage in het buitenland

Ik ga een half jaar stage lopen in een hotel in Köln.

Recente Reisverslagen:

09 November 2009

Auf Wiedersehen!

05 November 2009

Berlijn!

02 November 2009

Mijn laatste weekje..

25 Oktober 2009

München

19 Oktober 2009

Ich bin eine Haie!
Lieke

Ik ga een paar maanden aan de hotelacademie in Dublin studeren.

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 20343

Voorgaande reizen:

15 Mei 2009 - 15 November 2009

Mijn stage in het buitenland

06 September 2010 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: