Week 15 - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu

Week 15

Door: Lieke Hollink

Blijf op de hoogte en volg Lieke

25 Augustus 2009 | Duitsland, Keulen

Hallo mensen! Hier een berichtje uit Keulen.

Vrijdag middga om 5 uur stond ik te trappelen op stadion Keulen om lucas uit de ICE te plukken! Het zonnetje scheen lekker (het is alle 4 de dagen echt prachtig weer hier geweest: strakblauw en lekker warm!) Eerst de zware tas hier afgezet en toen had lucas een verrassing: een Vespa t-shirt meegenomen van zijn vakantie. Hij paste precies! (foto via de link onderaan de website!) Daarna hebben we lekker pizza (ik) en schnitzel (lucas) te eten en genoten van het zonnetje! Heerlijk!

Zaterdag zijn we lekker samen gaan winkelen in Keulen. Dat was natuurlijk weer als vannouds erg gezellig. S'avonds moesten we weer optijd terug zijn, want we mochten een nachtje gratis blijven slapen in mijn hotel! Dat is deel van het 'be our guest' programma waarbij je als medewerker/stagaire gratis in het hotel mag slapen voor een nacht, inclusief avondeten en ontbijt. Geweldig!

We hadden om 6 uur ingechecked, waarna we naar onze kamer gingen. Wat bleek: had mijn manager een fles champagne hooggebracht en vers fruit omdat ik zo hard gewerkt had en zo lang niemand meer uit Nederland had gezien. Lief he??

We hadden lekker gegeten in de tuin van het hotel, waarna we gingen zwemmen in het zwembad van het hotel. Ik had er al weken naar uitgekeken omdat het hier zo warm is en het hotelzwembad er zo lekker uitzag. wat bleek: het was echt SUPER koud! Ik stond daar op het trapje te bibbereren, maar ik MOEST en ZOU erin zwemmen. Dus na een kwartiertje lekker zwemmen om je warm te houden zijn we er maar weer uitgegaan.

Onze barman vertelde dat we nog geld over hadden van het be our guest programma en toen besloten we om in de bar nog eens een echte orginele lekkere coctail te gaan drinken samen. Je bent tenslotte niet vaak te gast in een 5 sterren hotel!

De volgende ochtend hadden we lekker roomservice besteld: had ik nog nooit in mijn leven gedaan, en moest dus ook gebeuren vond ik. Mijn collega keek me wel een beetje raar aan toen ik de deur open deed in mijn renaissance badjas, maargoed! Dus wij heerlijk genoten van een goed ontbijt, en daarna helaas weer uitchecken. Luc en ik hebben maar besloten om later hard te gaan werken, want dit leven in z'on hotel bevalt me wel als gast ;)! hahahah!

Die dag waren we eigelijk opzoek naar Skybeach (een strand op het dak van een parkgarage, maar die hadden we helaas niet kunnen vinden.) Dus hup in de metro en daarna lekker naar het grote park om daar lekker een dagje te gaan uitrusten en te zonnen. Heeerlijk!

Maandag was alweer de laatste volledige dag samen en besloten we er een dagje opuit te gaan en zijn we naar Bonn en Köningswinter gereist. Bonn was heeel erg leuk, met leuke winkeltjes (uitverkoop). We zijn ook nog 5 minuutjes student geweest aan de universiteit van Bonn, want die wilde we ook wel eens aan de binnekant bekijken. Daarna zijn we met de metro doorgereist naar Köningswinter (helaas eerst nog naar een ander gat, want ik had niet goed op de haltes gelet en voor we het wisten waren we al weer aan Köningswinter voorbij!) Köningswinter was erg klein en heel veel nederlanders, dus daar kom ik nog wel eens terug als ik oud en verrimpeld ben! (ik heb fotos gemaakt van wat volgens mij een heel luxe resort is boven op een berg, dus daar wil ik dan best wel verblijven!) Op de terugweg nog even lekker samen Fish en Chips gegeten en toen lekker uitgerust en film gekeken.


Vannochtend moest ik helaas Lucas weer terug brengen naar de trein. (tegen de tijd dat ik het blog gepost heb is hij al weer lekker terug in Utrecht.)

De komende week ga ik 3 daagjes werken en daarna krijg ik vrijdag 2x belangrijk bezoek! S'ochtends komt mijn leraar langs, die na 3,5 maand komt kijken hoe het met me gaat. S'middags komt me tante Anja met de boot en legt aan in Keulen, dus die kan ik ook weer eens zien! Heb ik heel veel zin in!

De fotos van Lucas en mij staan weer op de link onderaan deze pagina.

Dikke kus,
Lieke

De website:
http://www.mijnalbum.nl/Album=MLP3G6ED

  • 25 Augustus 2009 - 10:49

    Jolijn:

    Heyhey,

    Gezellig man!!
    Wel fijn dat je mooi weer hebt gehad die dagen en zo te zien en lezen hebben jullie je prima vermaakt :) Leuke foto's!

    Succes met je stagebegeleider, maar komt vast goed.. en veel plezier met je tante!!

    Groetjes uit Antwerpen!

  • 25 Augustus 2009 - 11:08

    Merel:

    haai chicks,

    Wat super gaaf dat je mannetje er was! De foto's zien er echt heel gezellig uit! Heb ook zin om jullie kant op te komen, of jullie natuurlijk hier heen.. Ik kan halverwege / eind oktober (sorry dat het zo laat is) vrij regelen? hoe zit het met jullie vrije dagen?

    Liefs

    Ps. Super kicken dat je manager champagne heeft gegeven... echt, dat betekend echt veel in duitsland!

  • 25 Augustus 2009 - 12:22

    Sharon:

    He Lieke.

    Wat fijn voor je dat je Lucas weer een paar dagen hebt gezien. Je hebt er van genoten, zo te zien..
    Gaaf dat je een Vespa t-shirt hebt gekregen. Ik wil hem snel int echt bewonderen.
    Bedankt nog trouwens voor je lieve kaartje, onthoud dat wij jou ook missen.. ;)

    Tot snel!

    Kusjes. Sharon en een kopje van Frum.


  • 25 Augustus 2009 - 12:32

    Opa En Oma V D Bemd.:

    Lieve Lieke,
    Wat een leuk hotel waar jij stage loopt!
    Champagne en fruit op je kamer geweldig!!
    Als we nog eens naar Keulen gaan komen we daar logeren!
    Lieve groeten en we hopen je snel weer eens te zien.
    Opa en Oma.
    ps Leuke foto`s!

  • 25 Augustus 2009 - 18:07

    Marjon En Ulco:

    Zeg, drankorgel, door jouw verhaaltjes loopt een rode draad: champagne. Het lijkt ons een hele luxe verrassing, aardig van jouw manager. En dan nog zo'n mooi ontbijt op bed!Kun je bij feed back mooi de lage temperatuur van het zwembad aankaarten.

  • 25 Augustus 2009 - 20:19

    Martine:

    Roomservice, champagne, zwembad, cocktail!

    Dat klinkt hélemaal niet verkeerd Liekie, haha. Maar dat had je vast wel verdient na al dat harde werken!

    En ook nog een Vespa-shirt. Sharon heeft me er laatst een aangewezen, dus ik kan nu ook meepraten ;).

    Succes met het bezoek van je leraar :o!

    Ik ga nu ff je foto's checken! ^^

    Fijn dat je zo'n fijne tijd hebt in Keulen!

    Kusjeees, Martine :)

  • 26 Augustus 2009 - 20:26

    Opa En Oma Buijs:

    Hoi Lieke, Wat 'n leuk verslag van jou. Fijn dat je zulke leuke dagen had met Lucas. Wat hebben we toch een fijne kleinzoon.
    Groeten en succes met de stage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Mijn stage in het buitenland

Ik ga een half jaar stage lopen in een hotel in Köln.

Recente Reisverslagen:

09 November 2009

Auf Wiedersehen!

05 November 2009

Berlijn!

02 November 2009

Mijn laatste weekje..

25 Oktober 2009

München

19 Oktober 2009

Ich bin eine Haie!
Lieke

Ik ga een paar maanden aan de hotelacademie in Dublin studeren.

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 20346

Voorgaande reizen:

15 Mei 2009 - 15 November 2009

Mijn stage in het buitenland

06 September 2010 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: