Week 16 - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu

Week 16

Door: Lieke Hollink

Blijf op de hoogte en volg Lieke

29 Augustus 2009 | Duitsland, Keulen

Hallo allemaal,

even een kleine update hier vanuit Keulen!

Gisteren had ik dus 2x hoogbezoek uit Nederland. Eerst om 10 uur kwam mijn leraar langs bij het hotel om over mijn vorderingen en komende maanden te praten. Nou volgens mij waren 3 partijen (Hotel, Leraar, Ik) erg tevreden. Heb een super beoordeling van mijn manager en senior shift manager gehad, waar ik ook heel blij mee ben. Ik ben nu 3 maanden lang ingewerkt en nu mag ik meer gaan rondkijken en leren als een manager. Ik mag naar een strategie meeting, een revenue management meeting en een standaard ochtend meeting. Daarnaast mag ik in andere afdelingen in de back of the house gaan kijken (Reserverings afdeling, Event afdeling, Accounting) en daar een of twee dagen meelopen. Ben ik echt super blij mee! Om ook nog beter inzicht te krijgen ga ik ook nog een paar nachtjes in de Nachtdienst, waar Lieke iets minder blij mee is :)!

Daarnaast begin ik met het eerste gedeelte van mijn stage opdracht: het schrijven van de Front office bijbel. Het hotel wil niet dat ik dat in mijn eigen tijd schrijf, wat betekend dat ik in de spits meewerk achter de balie met check in/check out en daarna 5 uurtjes in de back office aan het tikken ben. Ik ben er echt helemaal tevreden mee en super trots dat ik zoiets mag schrijven (ik ga ook vooral mijn eigen naam op de voorkant te zetten zodat ik altijd nog een beetje in het hotel terug te vinden ben :)..Het tweede gedeelte van mijn company assignment is onderzoek doen naar methoden om nieuwe medewerkers het beste in te werken en de kosten daarvan. Als kleine creative side opdracht ga ik ook nog de executive club lounge verbeteren :).. Zoals je kunt lezen een beetje van alles wat!

Het tweede leuke bezoek was mijn tante Anja, die met de boot en haar bewoners aanlegde in Keulen. Eerst lekker bijgekletst op het terras in de Altstad van Keulen en daarna terug naar de boot om de bewoners te ontmoeten. Ik vond het erg leuk om ze te ontmoeten en gezellig de middag met ze door te brengen. Om 18.00 was ik weer terug bij de Dom om uit eten te gaan met mijn mede studenten hier in Keulen en mr. Andersen. Dat was natuurlijk eeeruug gezellig!

Vandaag ben ik ook nog vrij en ga ik vanavond naar een afscheidsfeestje van een collega van mij die voor 2 jaar naar Australië vertrekt.

Volgende week ziet er rustig uit, maandag en dinsdag ben ik nog lekker vrij (en het weer ziet er ook redelijk uit..joepie!) en moet ik toch echt weer iets aan school gaan doen en daarna 5 dagen werken. Er komen 3 nieuwe medewerkers en dan moet ik gaan testen hoe ze de uitleg van mijn Front office bijbel vonden en wat nog verbeterd kan worden. Altijd interressant :)!

Tot snel!

Veeel liefs,
Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Mijn stage in het buitenland

Ik ga een half jaar stage lopen in een hotel in Köln.

Recente Reisverslagen:

09 November 2009

Auf Wiedersehen!

05 November 2009

Berlijn!

02 November 2009

Mijn laatste weekje..

25 Oktober 2009

München

19 Oktober 2009

Ich bin eine Haie!
Lieke

Ik ga een paar maanden aan de hotelacademie in Dublin studeren.

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 20343

Voorgaande reizen:

15 Mei 2009 - 15 November 2009

Mijn stage in het buitenland

06 September 2010 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: