Week 17 - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu Week 17 - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu

Week 17

Door: Lieke Hollink

Blijf op de hoogte en volg Lieke

06 September 2009 | Duitsland, Keulen

Hallo Lieve mensen!

Week 17 alweer.. wat vliegt de tijd hier in Keulen!

Met mij gaat nog steeds alles goed. We hebben 3 nieuwe medewerkers erbij. Het zijn hele leuke meiden, allemaal erg jong wat prima bij ons in het team past. Ik stelde me voor, waarbij ze me al aankeken van : die is niet 100 % Duits, maar dat wilde ze natuurlijk niet tegen me zeggen. Daarna riep me mangager me met'Lieve Nederlandse trainee kom eens', waarmee de 3 meiden opgelucht keken dat ze eindelijk begrepen waarom ik niet 100 % foutloos duits spreek. Ze waren meteen super geintereseerd waar ik vandaan kwam en wat ik hier deed. Van mijn collegas uit andere afdelingen krijg ik niks anders dan goede feedback over mijn Duits: ze vinden dat ik echt super veel verbeterd ben en dat ik haast zonder accent duits spreek. Nou dat vind ik nog eens een compliment!! Kan niet wachten tot ik mijn Duits leraar weer spreek in Januari :) hahaha!

Dit weekend is het hotel volledig volgeboekt, wat betekend veel gasten aan de balie met extra (moeilijke) vragen wat veel tijd kost, en daarnaast veel check-ins, in combinatie met personeel tekort omdat de nieuwe medewerkers nog ingewerkt moeten worden wat overuren betekend, maar dat is niet erg. Woon toch 5 minuutjes van me werk af :).

Gisteren hebben we eens soort stoelendans gedaan maar dan met afdelingen. In de banket afdeling was iemand weggegaan, waardoor iemand uit het restaurant snel moest invallen, waardoor onze Front office Azubi naar het restaurant moest, waardoor de Duty Manager, die Housekeeping assistant is, bij ons achter de balie kwam staan! Ook een jonge meid, dus dat was eigelijk super gezellig en eigelijk werkte het super. Mijn shift leider was achter proberen het papier werkt te doen, ik was aan het inchecken, en alle andere dingen mocht ik aan haar delegeren! (telefoon, kopieren, roomservice bellen).

Ik had ook nog een hele hoop Nederlandse check-ins, en ik moet toegeven, dat schept een band. Ik had ook een paar check-ins uit Oosterhout en Raamsdonksveer (wat is de wereld toch klein!). Ik checkde ook een vrouw in, die droog tegen me zei: 'je spreekt wel goed Nederlands, maar ik hoor toch dat je niet uit Nederland komt want je hebt een Duits accent'. Waardoor ik ongeveer stijl achteroversloeg en ik zo verbaast was dat ik niet in discussie was gegaan. Dus vanaf nu kom ik blijkbaar niet officeel uit Nederland :P.. hahaha! Toch eens mijn paspoort na gaan kijken ;)!

Ik ga morgen lekker naar Koblenz om 2 dagen te kamperen met mijn ouders en Maxi (de hond)! Ik heb daar echt ontzettend veel zin in en kijk er ook erg naar uit. Het weer is niet zo goed, maar dat maakt mij eigelijk helamaal niks uit. Ik vertrek morgen vroeg met de ICE (echt GEWELDIG om met die trein te reizen, ik wil voortaan niet anders meer. Gaan ze de ICE toevallig ook invoeren in Nederland, bijvoorbeeld tussen Breda en Utrecht (A)?? ) en in een uurtje ben ik in Koblenz. Die stad stond al op mijn lijstje om nog te gaan bezoeken tijdens deze stage, dus dat is mooi meegenomen! Daarnaast nemen mijn ouders nog mijn nieuwe serie dvd's mee want ik ben vandaag aangekomen bij de ALLERLAATSTE aflevering van Gilmore Girls, en dat maakt me wel wat verdrietig want ik heb die gekeken vanaf dat ik hier ben (al 4 maanden dus) en straks kan dat niet meer. Maar ze nemen een goede vervanger mee: de dvd's van Gossip Girl! (mijn internet is te traag om vanaf internet te kijken namelijk, dus ik ben mijn collectie orginele dvd's aan het aanvullen!).

Owjaaa, ik had nog plannen om in September naar Nederland te gaan, maar dat gaat niet meer door aangezien ik allemaal harstikke leuk bezoek deze kant opkomt in September! Ik heb nu op de planning staan om rond 1/2/3 oktober naar huis te komen, eigelijk vooral om me zus dan een goede reis te wensen want die gaat dan voor 3 maanden naar Suriname en zie ik dan pas weer op 2e kerstag en dan moet er toch wel afscheid genomen worden toch?!.

Nou ik ga vlug mijn tas inpakken en weer aan het werk!

Veeel liefsss en tot snel,

Lieke

  • 06 September 2009 - 10:55

    NIcole:

    Ja nou snap ik waarom we elkaar nooit zien, wat heb jij het druk. Haha, nee grapje. T kwartje is nog niet aangekomen in mijn hersenen, lig inmiddels gedouched en wel in bed met beschuit en soep en ga zo lion king 3 kijken. Je moet wat he? Werkze vandaag en hele fijne dagen in Kobelenz. Ik ga je missen!!! xxx

  • 06 September 2009 - 14:11

    Manon:

    Heee Lieverd,
    Wat leuk blijven die verhaaltjes van jou toch, echt op zn Liekes! Ik sta nu ook achter de receptie voor de 4e week en heb gisteren een hele shift alleen gedraaid :D, vet stoer!! Gaaf dat alles zo goed gaat met je Duits ook!! Ik heb helaas heel weinig vrij en dus vallen mn verhalen steeds wat langer uit ;) Morgen ga ik wel lekker naar Kaapstad, ik hoop dan eindelijk mn visum te kunnen verlengen.. anders moet ik misschien eind deze maand nog naar huis!! :O en dat is toch neit helemaal de bedoeling ;)
    Dikke kus en liefs uit Zuid Afrika

  • 08 September 2009 - 16:07

    Eveline:

    Hallo Lieke, wat een belevenissen allemaal weer. En wat gaat het goed! Mag je nog wel terug naar Nederland na je stage of willen ze je daar niet meer laten gaan??
    Veel plezier met je ouders en Maxi in Koblenz,
    zelf ga ik binnenkort met je moeder een dagje Amsterdam doen (ik mag ook wel zo'n webpagina gaan aanleggen! haha)
    en dan hoor ik vast nog hoe het was,
    groetjes Eveline

  • 09 September 2009 - 18:13

    Anja:

    Hallo die Lieke, Hoe vond je Koblenz? Veel cultuur daar he? Zelfs de putdeksels zijn er prachtig bewerkt! En dat fort daar boven op de berg, indrukwekkend he? Wij zijn weer goed aangekomen en de was is alweer schoon. Morgen zie ik Oma en Opa met Marjon nog. Dan hebben we ons "nichtendagje"weer. Heel veel succes verder en houd je taai! Veel plezier.

  • 10 September 2009 - 16:57

    Ulco En Marjon:

    Hoi Liek, wij zijn ook weer thuis. 't Was wel stil toen je eenmaal weg was. Maar nu zijn we weer bij Sanne, die trakteert ons weer op haar verhalen. Nog maar 3 weken, dan gaat ze. Nu ga ik me optutten voor nichtjesavond. Sterkte met werken de komende 8 dagen!

  • 15 September 2009 - 09:09

    Opa EnOma Oosting.:

    Hallo lieve Lieke.Wij hebbennet je verhaal van de

  • 15 September 2009 - 09:09

    Opa EnOma Oosting.:

    Hallo lieve Lieke.Wij hebbennet je verhaal van de

  • 15 September 2009 - 09:17

    Opa En Oma Oosting:

    Hallo lieve Lieke.Wij heben net je laatste weekverslag gelezen.Heel enteressant allemaak.Wij hebbn de indruk dat je daar een geweldige leertijd hebt.Je moeder heeft ons net gebeld om ons te feliciteren met onze trouwdag.Negenenvijftig jaar getrouwd vandaag.Wat ee tijd he.Hier gaat verder alles wet goed.Ja,Sannew haar vetrekdaum komt ook steeds di8chterbij he.Wij hopen dat je in de gelegeheid zal zijn om afscheid van har te nemen en haar een goede tijd ihj SurinAme te wensen. Lieverd stevige knuffels van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Mijn stage in het buitenland

Ik ga een half jaar stage lopen in een hotel in Köln.

Recente Reisverslagen:

09 November 2009

Auf Wiedersehen!

05 November 2009

Berlijn!

02 November 2009

Mijn laatste weekje..

25 Oktober 2009

München

19 Oktober 2009

Ich bin eine Haie!
Lieke

Ik ga een paar maanden aan de hotelacademie in Dublin studeren.

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 20341

Voorgaande reizen:

15 Mei 2009 - 15 November 2009

Mijn stage in het buitenland

06 September 2010 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: