Week 20 - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu Week 20 - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu

Week 20

Door: Lieke Hollink

Blijf op de hoogte en volg Lieke

30 September 2009 | Duitsland, Keulen

Halloo Liebe Leute!

Van het weekend waren mijn Oom en Tante hier voor 2 dagen en dat was echt ontzettend leuk. vrijdag middag kwamen ze aan en zijn ze ingechecked in mijn hotel. We zijn daarna Keulen ingegaan en hebben we de highlights gezien (Starbucks, Winkels, Dom, Altstad!) en het was echt nog steeds super mooi weer. S'avonds hebben we gegeten in een restaurant in de Altstad waar de G8 (incl president Clinton) ook gegeten had. Erg lekker eten. De volgende dag hebben we in het zonnetje een boottocht op de Rijn gemaakt langs Keulen. Had ik nog niet gedaan in al die tijd dat ik al hier was, dus dat was erg leuk! Daarna gezellig gegeten en toen helaas terug naar het hotel voor mij, want ik moest gaan werken.

Kom ik op mijn werk aan, staan er in eens allemaal beveiligings mensen. Ik al een beetje verbaasd, wat bleek: er is in de grote steden van Duitsland een terrorisme alarm oranje uitgeroepen, omdat in een terrorisme filmpje Duitsland genoemd is en ze bang zijn (zeker rond de verkiezingen) dat er iets gebeurd in de groote steden van Duitsland. Zondag vlogen er ook allemaal helicopters rond de Dom, want toen was het de dag van de verkiezingen. Nu op het moment is het qua helicopters rustiger, er loopt nu gewoon heel veel politie op straat en worden al onze gasten ondersteboven gekeerd opzoek naar een bom. Wel een beetje raar zoveel drukte in 'ons Keulen', maar Nicole en ik voelen ons niet bang gemaakt ofzo. Toch Nicole?? Het zijn gewoon extra zekerheidsmaatregelen, en wij passen gewoon een beetje extra goed op onszelf. Hopelijk is het snel weer allemaal voorbij en laten ze mijn Dom gewoon lekker staan waar die staat!

Morgen vertrek ik voor 3 dagen naar nederland om na 3 maanden weer eens 2 nachtjes in mijn eigen bedje te slapen :P wel zo prettig! Eindelijk weer eens lekker relaxed in bad liggen, met Lucas naar een nederlandse bioscoop, even met de huisdieren, familieleden en vrienden/vriendinnen knuffelen en gewoon weer eens lekker onderuit tv kijken. Ik verheug me ook op eten wat niet in n paar liter olie gemaakt is, want in vet koken zijn de Duitsers errruugg goed! hahaha.. Heb een hele waslijst met dingen die ik in NL ga doen, dus denk dat ik kapot moe weer terug kom! De heenreis moet ik helaas in de gewone trein (de ICE kaartjes waren echt schreeuwend duur) maar terug gelukkig met mijn vertrouwde ICE.

Op werk gebied gaat ook alles goed. Er wordt ongeveer per dag 2x gevraagd of ik echt niet wil blijven: ze willen me zo zonder diploma aannemen, maar ik wil toch maar eerst even mijn diploma halen en kijken wat de wereld nog meer te bieden heeft! hahaha. Konden ze zich gelukkig ook wel voorstellen geloof ik :) Ik heb ook een goed en verhelderend gesprek met mijn manager gehad van 2 minuten waarin ze me gerust stelde dat ondanks alle drukte (er wordt ook een nieuw Opera systeem geinstaleerd, tussen de extra beveiligingsmaatregelen door.. lekker handig. De verandering gaat een maand duren: van half oktober tot half november), ik nog steeds naar andere afdelingen (accounting enzo) toe mag, ik nog steeds de nachtdienst inga, nog steeds mee mag met manager meetings en binnekort echt mijn interview met haar mag doen. Dus dat loopt gelukkig ook nog volgens plan.. We moeten ook eens gaan denken aan de competencies die gehaald moeten worden he :). Daarnaast gaat het met mijn upsells ook erg goed de laatste tijd, ze zeiden dat ik met mijn bambi ogen goede verkoop taktieken heb. Nou is dan toch ook weer mooi meegenomen :)! Is dat ook een competencie?(A)

Nou ga ik kijken of ik eens al mijn spullen mee kan nemen in alleen mijn eastpack en niet die reuze trolly mee ga nemen voor 3 daagjes thuis zijn. Hopelijk staat de Dom er dan nog steeds als ik weer terug kom :).

Tot volgende week (en lieve mensjes in Nederland, tot morgen/overmorgen/zaterdag)!

Greetings from Cologne!

  • 30 September 2009 - 10:55

    Merel:

    Haai chicks! Ik vind het een goed argument, aan welke competenties heb je gewerkt tijdens je stage? "geen idee, maar ik heb wel puppy ogen!! (A) " .. ik denk dat ze het wel accepteren:P

    Gaaf dat je het nog steeds zo naar je zin het! en ik ga kijken of ik iets kan regelen met die vrije dagen! Kusje!

  • 30 September 2009 - 18:12

    Ineke Braber:

    Hoi Lieke,

    Leuk je weer te zien.
    Ons afspraakje gaat iets anders verlopen maar dat hoor je wel van je moeder.Sanne en Ulco zijn al geknipt en jou haar komt ook helemaal in model,hoor.
    Het zal wel nodig zijn denk ik.

    Tot het weekend
    Gr.Ineke

  • 01 Oktober 2009 - 08:06

    Nicole:

    Ze laten jou en onze Dom gewoon in tact. Samen met mijn maglite en jouw puppy ogen zijn we toch nergens bang voor zeker?

    Enne TV kijken thuis he? GEWOON OMDAT T KAN :)

    Tot snel! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Mijn stage in het buitenland

Ik ga een half jaar stage lopen in een hotel in Köln.

Recente Reisverslagen:

09 November 2009

Auf Wiedersehen!

05 November 2009

Berlijn!

02 November 2009

Mijn laatste weekje..

25 Oktober 2009

München

19 Oktober 2009

Ich bin eine Haie!
Lieke

Ik ga een paar maanden aan de hotelacademie in Dublin studeren.

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 20348

Voorgaande reizen:

15 Mei 2009 - 15 November 2009

Mijn stage in het buitenland

06 September 2010 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: