De laatste 6 weken zijn begonnen - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu De laatste 6 weken zijn begonnen - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Lieke Hollink - WaarBenJij.nu

De laatste 6 weken zijn begonnen

Door: Lieke Hollink

Blijf op de hoogte en volg Lieke

04 Oktober 2009 | Duitsland, Keulen

Halllo allemaal!

Ik ben weer terug vanuit mijn 3 dagen Nederland, (de laatste keer was 9 Juli geweest, dus was weer een poosje geleden!) waarin ik een poging gedaan heb om het record'zoveel mogelijk in een korte tijd doen' te breken :D. Donderdag ochtend kwam ik na een reisje van 3 uur aan in het oude vertrouwde Breda. (ik wist het zeker, want ik hoorde zodra ik de trein uitstapte: "dit is toch f*cking niet normaal": JAZEKER we zijn in Breda! Toen de bus gepakt naar huis, waar ik even kort mijn pap en mam gezien had. Daarna naar Lucas, heb ik daar gezellig avond gegeten en zijn we naar de bioscoop geweest: de premiere van the ugly truth. Was wel een leuke film. Vrijdag ben ik eerst langs opa en oma geweest, daarna met lucas lekker gewinkeld, langs de opticien geweest (EINDELIJK! want mijn ogen waren weer rood. Heb nieuwe lenzenvloeistof gekregen. Hoop dat het werkt!!) daarna nog langs mijn werk (super leuk om mijn collegaatjes weer te zien) en daarna nog even stroopwafels ingekocht voor mijn werk. Daarna gegeten (ik kan je zeggen dat ik beide avonden erg heb genoten van het eten. Eens geen Duits vet en zwaar eten!), daarna kwam Ineke mijn haartjes weer mooi in model knippen en daarna ben ik lekker gaan paardrijden! S'avonds luc van de hockey opgehaald en van mijn zus afscheid genomen want die is nu voor 3 maanden in Suriname!

Zaterdag ben ik vroeger opgestaan en ben ik EINDELIJK in bad gaan liggen, iets wat ik al maanden niet meer gedaan had. S'middags gesquashed met Luc, en daarna de bus naar Utrecht genomen waarna ik de ICE naar Keulen had. Om tien uur was ik weer hier op mijn kamertje, erg moe maar zeer tevreden :D.

Tussendoor heb ik ook nog een intterail kaart gekocht want Lieke gaat reizen door Duitsland! Zo was ik 2 jaar geleden nog nooit alleen met de trein geweest, en nu heb ik een kaart gekocht waarmee ik binnen een maand 4 dagen goedkoop met de ICE door Duitsland kan gaan reizen. Heb ik echt ontzettend veel zin in, want er zijn nog veel steden die ik wil bekijken. Op nummer 1 staat natuurlijk Berlijn (!!). Daarnaast ga ik hopelijk Merel opzoeken in Frankfurt, ga ik de havens in Hamburg ontdekken (met misschien nog een tussenstop in Bremen) en de tweede hoofdstad van Duitsland: Munchen! Thuis hadden ze nog mooie boeken van Duitse steden, dus kan ik dat mooi alvast doorlezen. Ik heb er veel zin in en kan niet wachten tot het halverwege oktober is en mijn kaart ingaat!

Komende week wordt het erg druk in het hotel en heb ik 1 dagje vrij. Opzich niet erg hoor, k heb er net 3 gehad, dus ik mag zeker niet klagen! Ik heb vrij op donderdag en als het dan droog is wil ik een fiets huren (kan hier redelijk goedkoop) en wil ik langs de nieuwe haven van Keulen fietsen en natuurlijk langs de mooie Rijn. Eventjes hopen op mooi weer dus! Zaterdag komen Mam en Ineke hier shoppen, dus heb ik zaterdag nog eventjes bezoek voordat ik ga werken. Gezellig!

Ik krijg nu ook door dat mijn laatste zes stage weekjes zijn ingegaan.Nog even knallen op het werk, mijn stage opdracht afmaken (of met bepaalde dingen nu eindelijk eens beginnen :D) en de mooiste dingen van Duitsland en Keulen zien. kortom: nog veel te doen hier!

Schones Wochenende und bis Später!

Kusss

  • 04 Oktober 2009 - 11:48

    Merel:

    Chicks! ik heb een plan!
    Ik wil ook super graag duitsland gaan verkennen, maar wil niet alleen.. Zullen we een paar dagen afspreken en dan samen die steden gaan opzoeken? Ik kan redelijk makkelijk vrij krijgen op mn werk.. dus ik denk dat ik redelijk gemakkelijk aan jou wensen kan denken.. Zou je dat een strak plan vinden? Ik heb trouwens de 17-11. vrij gevraagd, dus dat is bij deze sowieso gepland! :)

    Kusje!

  • 11 Oktober 2009 - 15:36

    Anja:

    Hallo die Lieke,

    Je bent nu aan het aftellen he? Met al die drukte zal het best wel snel gaan. Op 26 oktober ga ik met een klein groepje een korte reis over de Rijn en de Moezel doen,(als het water hoog genoeg is)! Op dinsdag 27 oktober ben ik van 13.00 uur tot ongeveer 16.00 uur in Keulen. Dus als het jou, en jouw rooster uitkomt zouden we elkaar even kunnen ontmoeten. Maar misschien ben je ook wel één van die mooie steden aan het bezoeken. Ik hoor het wel. Sterkte met alles en veel plezier.

  • 13 Oktober 2009 - 18:24

    Ineke:

    Hallo meissie,
    Alweer een beetje over het afscheid heen?
    Nooit leuk hé? Aankomen is leuk maar weggaan blijft vervelend, ook voor ons hoor. Je laat je kindje (voor mij blijf je m'n 2e) toch zo maar achter. Het was wel hartstikke leuk en gezellig in jouw Keulen. We kwamen op een prima moment en hebben een hele leuke dag gehad.
    Mijn chauffeur heeft ons prima thuis gebracht, zonder kleerscheuren naar Keulen. Ze kan het héél goed.
    Hoe is het nu Lieke? Al zin in je reizen door Duitsland?. Kanjer! Goed hoor, in je ééntje al die steden aan doen.
    Ik ben benieuwd naar al je verhalen. Nog 5 weken en dan moet je ze maar eens komen vertellen op een avondje. Of Leanne nou ook thuis is of niet, welkom ben je altijd.
    Ik hoor het graag.
    Goede reis voor alle keren in Duitsland en tot over een paar weken.
    Heel veel groetjes
    Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Keulen

Mijn stage in het buitenland

Ik ga een half jaar stage lopen in een hotel in Köln.

Recente Reisverslagen:

09 November 2009

Auf Wiedersehen!

05 November 2009

Berlijn!

02 November 2009

Mijn laatste weekje..

25 Oktober 2009

München

19 Oktober 2009

Ich bin eine Haie!
Lieke

Ik ga een paar maanden aan de hotelacademie in Dublin studeren.

Actief sinds 09 Maart 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 20343

Voorgaande reizen:

15 Mei 2009 - 15 November 2009

Mijn stage in het buitenland

06 September 2010 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: